Day 2, transfer van Taipei naar Hanoi

14 juli 2018 - Hanoi, Vietnam

Het is 14 juli en daarmee mag ik er weer een jaartje bij tellen. Bij het ontwaken om 04.00 uur werd ik toegezongen door mijn lieve kindjes en getrakteerd op een lekker luchtje. Om 0.45 uur de taxi in naar het vliegveld van Taipei voor de overtocht naar Vietnam, Hanoi city. Aangekomen in een enorme drukte waar wij nagenoeg de enige westerlingen waren. Een local bekeek met grote ogen 🧐 onze reispapieren. Na enige toelichting mochten we door. Op het vliegveld koffie met gebak wat verjaardagen moeten gevierd worden. Bij aankomst in Hanoi de visa in orde maken en het land in. De taxi bracht ons naar het hotel midden in het oude centrum. Wat opviel was direct het het beeld wat we herkennen van TV. Heel veel toeterende auto’s en scooters en dat het geregend heeft. Hotel is gelegen op een karakteristieke plek. Een smal straatje met kleine winkeltjes die volgens mijn schoonvader alleen maar zooi verkopen. Elektriciteitskabels hangen in grote bossen over de weg en overal eettentjes. In het hotel ontvangen met drankje en wat uitleg over de mogelijkheden. Omdat de reisdagen toch wel veel hebben gevraagd de middag gebruikt om bij te tanken. Natalie en Fleur maakte van die gelegenheid gebruik voor een eerste verkenning en om even de nagels te laten doen. In de avond heerlijk gegeten in ons hotel en weg voor een avond wandeling over de night market. We zagen er fantastisch uit. Het goot van de regen en dus allen vol in de poncho. Inmiddels hadden we begrepen dat Olaf, Melanie en kids ook in Hanoi waren gearriveerd en na wat zoeken vonden we elkaar on the top roof van de Avalon BBQ aan de rand van Hoan Kiem lake. Kwam er toch nog iemand op mijn verjaardag 😀. Na een lekker biertje ging iedereen naar zijn hotel. Natalie en ik hebben nog een biertje zitten drinken Zittend op een krukje zoals veel gezien in Vietnam. Op het kruispunt stond een groot scherm met WK Engeland-België (0-2) na afloop werd de weg weer ingenomen door toeterende auto’s en scooters. Heerlijk om gewoon te aanschouwen. En omdat we deze dag teruggevlogen waren in de tijd kwam zo een einde aan mijn 25 uur durende verjaardag 😜.