Day 28, terugreis naar home sweet home

9 augustus 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag gaan we dan echt weg uit het prachtige, veelzijdige Vietnam waar we 4 bijzondere weken hebben beleefd. De laatste inkopen staan op het programma. Eerst de tas en daarna de souveniers. De tas lukt al snel bij de vriendelijke jongen waar we gister al waren geweest maar geen cash meer hadden. We gunnen het hem echt! Dan een cappuccino en wat juices en op pad naar het walhalla van souveniers, Ben Thanh market. We verbaasden ons er al over dat we in HCM geen winkels met souveniers zagen, maar die zitten hier dus. Echt enorm veel winkels met goedgemutste zooi zou opa Rinus zeggen. Lampionnen, shawls, chopsticks, sieraden, schalen, werkelijk alles is hier te koop. En hier begint het onderhandelen pas echt. De eerste lampion was 850.000 per stuk en uiteindelijk hadden we er 3 voor 250.000. Ook de chopsticks voor minder dan een derde van de prijs en een dubbele hoeveelheid gekocht. Echt lachen dit en de kids zijn er ook aardig bedreven in. Crazy family worden we genoemd wanneer ze uiteindelijk tegemoet komen aan ons bod en we het toch te veel vinden en weglopen. Olivier kon er maar niet over uit, “ze noemde ons crazy family”😂. En er wordt letterlijk aan ons getrokken, wat Fleur echt nog steeds heel irritant vindt. Wij lachen er om en houden voet bij stuk. Een uur later hebben we een hoop lol gehad en gaan we met tassen vol weg. Het wordt nog een uitdaging het allemaal mee naar Holland te krijgen. We gaan nog even een lekker broodje eten en wandelen terug met het idee dat we voor het laatst hier rondlopen. Bij het hotel aangekomen even op temperatuur komen, het is erg heet. Dan omkleden en de spullen in de tassen proppen. De taxi staat voor ons klaar om ons naar het vliegveld te brengen. We hebben hier geen vliegtuig gezien, maar het blijkt slechts 8 km te zijn. We zijn er al snel en alles verloopt voorspoedig. Een half uurtje vertraging en we eten nog een lekkere burger van de Burger King. Met een paar uurtjes vliegen we van Ho Chi Min city naar Taipei. Op Taipei proberen Sophie en Natalie een verloren zonnebril terug te vinden bij gevonden voorwerpen, helaas zonder resultaat. Na een uurtje stappen we weer in voor de vlucht naar Amsterdam. Gelukkig wat meer beenruimte en nog een warme maaltijd. Na wat korte slaapjes landen we in de ochtend op Amsterdam en wordt opgewacht door Henny Huisman. O nee die kwam voor zijn kinderen. Maar waar is onze taxichauffeur Frans die we hebben besteld. Nou die zat in Den Bosch en was het effe vergeten. Heerlijk om weer terug te zijn😜. Dan maar met de trein naar Laan van nieuw oost indie waar Elly ons kon oppikken met de vraag wat willen jullie eten?Tomatensoep met ballen en zonder lepel zongen we in koor. Aangekomen in het Hof van Wassenaer viel ons direct de schone straten en de rust op. Na wat slapen deelde we onze ervaringen onder het genot van tomatensoep met At en El. Ook weer lekkah om weer terug te zijn. Home sweet Nootdorp. Bedankt lezers van onze blog voor de leuke reacties en tot de volgende reis😃.