Day 8, Ha Long Bay cruise

20 juli 2018 - Ha Long Bay, Vietnam

Vandaag gaan we naar Ha Long Bay voor een tweedaagse cruise. We gaan met de bus en de reis duurt ongeveer 4 uur. Waar we tot nu toe nog geen directe confrontatie hadden gehad met de bijzonderste eetgewoonten, zagen we onderweg in de kraampjes de honden liggen en onze maag draaide toch wel even om. We weten inmiddels dat ze hier echt alles eten, apen, muizen, katten, en honden. Volgens Lahn hangen de gedroogde muizen 4 weken in de keuken. Maar zo in vol ornaat onze huisdieren aanschouwen doet ons toch even schrikken. Tijdens de tussenstop zien we hoe er geweven schilderijen en keramieken beelden gemaakt worden. Die kun je uiteraard kopen en laten verschepen naar Nederland. We worden niet gelijk heel enthousiast dus laten het aan ons voorbij gaan. Wel weer bijzonder hoe hard jonge meiden hier de hele dag aan het werk zijn om deze kunst te maken. We gaan weer verder en als we aankomen in halong bay zien we de mooie krijtrotsen in hele grote getalen, bijzonder om te zien. Weer een heel ander stukje Vietnam. Als we aan boord gaan van de Rosa cruises worden we weer hartelijk verwelkomd en krijgen wat lekkers, gelukkig geen safety oefening hier 😊. Checken in in de kamers en dan even lekker in het zonnetje op het deck. We boffen met het mooie weer. Dan worden we geroepen voor de lunch. We zijn samen met een Duits gezin en verder nog geen andere gasten die schijnen later te komen. De lunch die we krijgen is weer super lekker, verse vis, groente, springrolls, en de kids vinden het inmiddels ook erg lekker.
Na de lunch even relaxen op het deck, de oogjes gaan al snel dicht, Sophie en ik vragen Rem in de hut te gaan liggen want hij snurkt wel heel hard in het openbaar. Dan gaan we een bezoekje brengen aan de oester farm. Hier kweken ze extra veel en grote parels in oesters. We hebben gezien hoe ze kleine (nep) parels in oesters inbrengen. Die gaan dan vervolgens uitgroeien tot grote parels. Bijzonder om te zien. De rondleiding is erg snel en op de automatische piloot, zoals vaker blijkt tijdens onze boottrip, maar dat vinden de kids niet heel erg. Hup snel weer door naar de kayak tocht. We kayakken vlak langs de steile rotsen en bewonderen de mooie planten, het is toch een beetje mysterieus, wat zou zich allemaal afspelen op deze rots eilanden? Ik denk vaak aan de film the beach. En ja dan ineens uit het niets.... een keiharde wind en regen. Echt bizar, waarschijnlijk nog een staartje van de storm in noord Vietnam. In een rap tempo peddelen we terug, maar dat valt niet mee met tegenwind. Best wel even een angstig momentje als we ergens ook nog een flits zien... De kids zijn echt toppers en roeien als gekken. Sophie krijgt niet echt de kans te stoppen met Naat achter in de kayak en dat geldt ook voor Olivier met Fleur. Eenmaal op de boot even lekker douchen en dan wat heerlijk vers fruit en een kopje thee. Dit gaat over in een gezellige borrel, er komen ook Belgen en Engelse op de boot en daarna in het avondeten. Wederom een enorme hoeveelheid met super lekker eten. Zelfs een garnalen kop schijnt lekker te zijn, vraag maar aan Sophie 😱. Na het eten lekker even bijkomen op het dek en genieten van het prachtige uitzicht. We liggen tussen de rotsen voor anker en op dit mooie plekje gaan we heerlijk slapen. Goodnight Ha Long Bay.

Natalie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    21 juli 2018
    💋♥️
  2. Rinus:
    21 juli 2018
    Top kanjers ,volgende keer ga ik mee
  3. At Verschoor:
    22 juli 2018
    Wat een avontuur en fantastische indrukken. Geniet ervan.