Day 9, vervolg cruise

21 juli 2018 - Ha Long Bay, Vietnam

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben op ons bootje gaat de wekker al weer vroeg voor Rem en Naat want om 6 uur (zonsopgang) begint de Tai Chi les bovendeks. De kids wezen naar hun voorhoofd toen wij het plan opperde maar wij haasten ons met goed zin naar het bovendek met de verwachting dat onze reisleider Nam en onze mede passagiers in vol ornaat gereed staan. Helaas op het dek worden we geconfronteerd met een flinke regenbui waardoor wij niet veel verderkomen dan een goed gesprek over Tai Chi en hoe mooi dat kan zijn in deze omgeving met opkomende zon. Tijd over? Dat niet, want om 7 uur staat al het ontbijt gepland dus maken we de kids wakker.  Het tempo van de vorige dag zit er nog goed in. Nam vertelt ons: 7.45 uur gereed voor bezoek aan grot, 9.00 uur terug op boot, 9.30 uur uitchecken kamer, 10.30 uur workshop springrolls maken, 11 uur lunch en 12 uur gereed om van boord te gaan voor vertrek terug naar Hanoi. De grot was meer dan de moeite waard. Groot met diverse hangende en staande tieten en vele verbeeldingen waar je toch echt wat fantasie bij nodig had. Bij het terugvaren naar de boot kwamen we een vuilnis boot tegen, man voorop met schepnet om plastic uit zee te vissen. Was geen overbodige actie, wat een plastic afval daar in het water en op de kanten. Nam vertelde dat dit een cultuur ding is in Vietnam veelal veroorzaakt door de floating villages waar ze alle in zee gooien. Aan de workshop hebben we gretig deelgenomen met onze Australische en Belgische medereizigers en na de overdadige lunch stapte we weer van boord voor de terugreis van 180 km in ruim 4 uur (ivm slechte wegen). Sophie nam tevens uitgebreid afscheid van de Vietnameese barman die met zijn brede glimlach maar bleef zwaaien 🙋🏽‍♂️🙋🏽‍♂️🙋🏽‍♂️. Sophie had een beetje een zwak van deze man, het was komisch aandoenlijk. Bij terugkomst in Hanoi werden we hartelijk ontvangen om het dagelijkse thee buffet. Na ons in de inmiddels 3e kamer te hebben geïnstalleerd wilde we nog een rondje maken door het oude centrum. De kids wilde graag pizza eten en de domino’s zat om de hoek😜 dat kwam mooi uit. Nog even de night market bezocht voor de aanschaf van 4 zonnebrillen 🕶 a 2 euro per stuk en een paar mooie gympen voor Olivier. Bij thuiskomst de kids onderuit met de iPad en Naat en ik even samen uit eten. Bij terugkomst op de kamer nog even FaceTime met opa Rinus. Die bleek echter midden in een optreden te zitten van zijn shantikoor in  stompwijk, konden we mooi nog even van meegenieten. Olivier vroeg vandaag of we al op de held van de vakantie zitten? Antwoord, nee nog lang niet. Reactie, yes met een gebalde buis ✊ wat ik vind het zo leuk!

Remco

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    21 juli 2018
    👍🏼
  2. At Verschoor:
    22 juli 2018
    Mooi hoor dat jullie zo genoeten.