Day 13 bye bye NYC

16 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Dag 13, na het gebruikelijke ontbijtje, spullen inpakken, koffers wegbrengen en nog even een kort bezoek aan Central parc. Daarna een lekkere lunch meenemen bij Mayson Keyzer, en deze nuttigen we op het terras bij het hotel. Wat hebben we het hier goed gehad.

De dag waarop we, met tegenzin, afscheid moeten nemen van:

de stad die ons heel veel moois heeft gebracht en nog veel meer heeft dan wij konden ontdekken in twee weken;

ons heerlijke hotel, gezellige ontbijtjes, fitness room, vriendelijke en behulpzame mensen

dagelijkse metro ritjes, "do not lean on closing doors please", "swipe your card please", "this train is delayed sorry for our inconvenience" (om vervolgens 2 minuten later dan gebruikelijk te arriveren". Mensen die voor je opstaan zodat je kinderen kunnen zitten, of zodat je met je gezin bij elkaar kunt zitten.

Vriendelijke en behulpzame mensen die uit zichzelf vragen kan ik u helpen als je er blijkbaar als toerist uitzet en staat te zoeken op de plattegrond.

Street, avenues, en plattegrondjes die we versleten hebben.

spotten van bijzondere maar vooral ook grapping mensen.

Personeel in sommige restaurants dat niet altijd even vriendelijk is, maar wel zonder schaamte voorstellen om een fooi van 25% te geven. Dan komt de eerste glimlach.

Heerlijke Whole food market, dan kan AH niet aan tippen.

Starbuks, oh nee die hebben we in NL ook, maar gelukkig niet in Nootdorp.

Onverwachte gebeurtenissen zoals voorstellingen in de metro en op straat en een praatje maken met de minister president als je op vakantie bent.

yellow cabs.

Fleur's favoriete paarden.

Hop in hop off bussen en boten.

Central Parc, we love it.

Times square, we love it but we are also happy it is not part of our daily lief.

Altijd kiezen tussen small, medium of large.

Kortom een prachtige herinnering van ons en ... NYC we komen zeker een keer terug!

De yellow cab komt er aan, voor de laatste keer.... zie you guys in Holland. En iedereen bedankt voor de vele lieve reacties en berichtjes nav onze verhalen.

XXX Remco, Natalie, Fleur, Sophie en Olivier

1. Rinus:
    16 mei 2015
    allemaal heel mooi
    maar kom maar weer lekker naar huis
    ik hoop dat jullie een goede reis hebben .
    en morgen haal ik jullie lekker op
  2. Liesbeth:
    17 mei 2015
    Bedankt voor de mooie verhalen, ik heb ze met plezier gelezen!! En een hele goede reis natuurlijk.
  3. At Verschoor:
    18 mei 2015
    Heerlijk dat jullie weer thuis zijn en het zo geweldig hebben gehad. Tot snel ziens! Opa At en Oma El.