dag 11

14 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag een dagje shoppen. Macy's, souvenirswinkeltjes, Vicoria Secret en natuurlijk de grote Yankee's store staan in ieder geval op het programma. Bryant Parc met de prachtige grasmat die nu betreden mag worden, zullen we zeker niet overslaan. Ons eerste bezoek is aan Macy's en daarbij inbegrepen de Starbucks. Na een geslaagd en enigszins uitgebreid bezoek lekker naar buiten het zonnetje in. De dames gaan nog even vicoria's secret in en komen geslaagd en vrolijk weer naar buiten. Dan tijd voor een hotdog langs de weg en papa gaat voor het pittige broodje met kip uien en van alles wat. Lekker hoor. Snel weer op pad richting de souvenirswinkels en de yankees store voor cadeautjes voor het thuis front. Net op weg moet Olivier natuurlijk weer plassen, en mama eigenlijk ook, dus de dames met papa een souvenirwinkel in en wij weer eens op zoek naar een wc. Uiteindelijk slaagt Olivier ook nog voor een heel mooi t-shirt van NYC in de souvenierwinkel. Dan richting de yankee store en dat is toch nog wel een stuk lopen, waar Olivier niet altijd even vrolijk van wordt. Maar ja, voor iedereen nemen we even de tijd. We slagen met petjes in rood, blauw, roze en beige, dus voor iedereen is er wat bij. Dan weer terug naar Bryant Parc bij de bibliotheek daar kun je allemaal spelletjes doen en natuurlijk heerlijk in het zonnetje zitten. Als er dan ook nog een heerlijk broodje van le pain qoutidien bij komt, dan is de picknick perfect. De kids spelen nog even en papa en mama zitten heerlijk in het zonnetje. Genietend van het prachtige tafereeltje, naast ons een dame die spirituele yoga oefeningen doet, daarnaast een moeder die constant achter haar kindjes aan rent, kletsende studenten, druk bellende zakenlui, mensen die heerlijk een boek zitten te lezen en uiteraard ook toeristen als wij die vermakelijk het schouwspel aankijken.  Wat is het hier heerlijk en wat is het toch jammer dat de tijd zo snel gaat... Als het zonnetje bijna achter de wolkenkrabbers verdwenen is gaan we de kids ophalen van vier op een rij en gaan we vervolgens naar onze laatste doelen van vandaag, Toys r us, de M&M's Store en Super dry. Bij Toys r us zijn we al snel klaar, als Olivier's oog valt op het super nerf machinegeweer, als we daar maar mee door de douane komen. Bij de M&M's Store gaat Olivier iets uitzoeken voor zijn beste vriend Stef en bij Super dry gaat Fleur voor de mooie tas, waar ze al heel lang over getwijfeld heeft. En mama ziet toevallig nog wat shirtjes die zijn afgeprijsd. Daarna met de metro terug naar het hotel. We moeten eigenlijk nog wat te eten meenemen, maar hebben geen zin om weer bij de drukke market uit te stappen. We besluiten in Queens uit te stappen 1 halte voor ons hotel. Echter, daar aangekomen zijn de winkeltjes die we in gedachten hadden al dicht. Dat was niet helemaal de bedoeling. Erg moet komen we aan in de straat van ons hotel en ineens passeren we een gezellig tentje waar een hoop lawaai en gelach uitkomt. Binnen aan hele grote lange tafel zit een groot gezelschap met heerlijk eten en drinken. Er is precies nog een tafeltje voor 4 over waar we neerploffen. Het eten is er goed, we eten een kleine maaltijd en vervolgens nog maar een paar stappen richting hotel, want we zijn toch wel erg moe. Voldaan vallen we allemaal redelijk op tijd in slaap.