Day 9

12 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag staat het vrijheidsbeeld op het programma... eindelijk denkt Sophie! Het belooft een warme dag te worden, 32 graden dus prima weer voor een boottocht naar een eiland. Na een snel ontbijt zijn we rond 9 uur op pad en nemen we de metro downtown. Na een overstap en een half uurtje later komen we aan bij bowling green alwaar we al snel worden verwezen naar de ferry. We zien er blijkbaar uit als toeristen??? Wederom worden we aangeklampt voor tickets, maar wij met onze nyc pass hebben natuurlijk geen interesse. Als we aankomen, geen lange rijen direct aan de beurt. De tickets om in het statue te gaan zijn helaas al op, maar dat was om 7 uur al, dat hadden we natuurlijk nooit gered ;)! Nu door de security poortjes op naar de ferry! Het gaat allemaal erg voorspoedig en met een half uurtje zijn we er. als je het vrijheidsbeeld nadert is het toch wel een imposante dame. Olivier vraag zich af of ze echt bestaan heeft. We maken uiteraard wat mooie foto's vanaf de boot en dan aan wal. We beginnen vanaf de achterkant en naderen al snel de voorkant, toch wel bijzonder om hier te zijn en dit te aanschouwen. Het valt mee met de drukte en we maken natuurlijk wat foto's, foto's, foto's nog wat foto's en ook wat selfie's. Dan lopen we via de andere kant weer terug, laten we nog even een leuk gezinsplaatje schieten met de skyline op de achtergrond en vervolgens is het tijd voor.... restroom bezoek. Dan nog even langs het souevenir winkeltje, Fleur koopt een leuke ketting en magneet en zelf koop ik ok nog een leuke magneet. Dan staat er al weer een boot klaar en kunnen we zo opstappen naar ellis eiland waar het immigratie museum is. Hier aan wal gekomen, heeft Olivier er niet meer zo heel veel zin in, bij het woord museum wordt hij toch wat kritisch. Een snel bezoek deze keer en dan weer hop de boot op die weer klaar staat. Aan wal gekomen laten we ons overhalen een leuke karikatuur te maken van onze 3 schatjes, erg leuk resultaat! Dan tijd voor de lunch. Dit keer een heerlijk terras met uitzicht op het statue. We bellen even met onze nichtjes die vandaag jarig zijn en daarna besluiten we naar het vliegdekschip museum te gaan. Eerst is Olivier wat kritisch maar eenmaal aangekomen vindt hij het al snel heel leuk, straaljager, heli's overal mag je in en op, en als laatste nog in een onderzeeboot. We zijn de hekkensluiters maar redden het nog net voordat de deuren dichtgaan en we tot de volgende ochtend onder de zeespiegel zouden moeten verkeren. Dan is iedereen toch wel erg moe. We besluiten een yellow cab te nemen naar colombus drive om een heerlijke maaltijd te scoren bij whole foods en deze lekker op te eten in ons hotel. Daarna met de metro eerste de verkeerde, daarna een defecte kaart, arghhhh brrrr.  Maar eindelijk uurtje of 7 komen we aan in het hotel en heerlijk op ons bankje verorberen we alle heerlijkheden. Wat een heerlijke dag weer! Olivier en Sophie gaan lekker vroeg slapen. groetjes, Natalie

1. At Verschoor:
    13 mei 2015
    Wat is dit toch geweldig om dit allemaal te lezen en mee te beleven. Wat een leuke fotos, jullie stralen en genieten en dat doen wij met jullie mee. Bij ons alles prima, niet zo warm als bij jullie maar als het maar droog blijft dan maken we leuke fietstochten. Morgen naar Rob en dan nog 2 dagen de meiden. Blijf van alles genieten en een dikke knuffel van ons.