Day 1, onderweg naar Taipei

13 juli 2018 - Taipei, Taiwan

Geheel volgens schema vertrokken met de KLM voor een vlucht van 12 uur naar Taipei. Ging eigenlijk best prima. Wat eten, films kijken en proberen te slapen natuurlijk. Voor Sophie ging dat iets moeilijker maar de rest pakte toch al gauw een paar uurtjes. Met een mooie vlucht over Taipei landen we geheel volgens plan. Na de formulieren, foto maken en vingerafdrukken mochten we dan Taiwan in. Temperatuur was wel even wennen maar al snel vonden we de bus naar Taipei main station. Daar aangekomen voor het eerst met volle bepakking op zoek naar het hotel, Taipei H Imperial 台北大亞帝國. Al snel maakte we kennis met de uiterst vriendelijke bevolking. Een vraag naar de goede richting resulteerde in een dame die ons wel even richting het hotel bracht. Vervolgens raakte we in gesprek met een man die ooit eens in Eindhoven was geweest en het zo leuk vond dat wij helemaal met het hele gezin naar Taipei waren gekomen dat hij spontaan aanbood om ons mee te nemen naar het beste beef-noodles restaurant. Dat hebben we maar even afgeslagen maar uiteindelijk kwamen we er op advies van het hotel personeel toch terecht. 麻膳堂復北店 No. 346號, Fuxing North Road, Zhongshan District, Taipei City. Heerlijk spicy gegeten en toe snel naar bed want de vlucht naar Hanoi wacht al weer vroeg op ons.

Remco