Day 7

10 mei 2015 - Coney Island, New York, Verenigde Staten

Vandaag weer een lekker zonnetje, een mooie dag om een bezoek te brengen aan Coney Island een schiereiland wat voorheen een eiland in het uiterste zuiden van Brooklyn was. Dat belooft veel pret voor de kids want ze schijnen hier een pretpark te hebben (Luna park). Het park gaat pas om 12 uur open dus we kunnen rustig ontbijten. Daarna een lange rit naar het eindpunt van de N-lijn dwars door Manhattan en Brooklyn. Onderweg een bakje koffie/thee/chocomel mee en het inmiddels gebruikelijke kwartetten om de tijd te doden. Aangekomen is het Luna park direct zichtbaar. Je waant je op een kermis in een Amerikaanse film alle karakteristieke eigenschappen kom je tegen. Van het reuzenrad, rollercoaster, schiettenten tot de Amerikaanse families in alle formaten en hoedanigheden. Remco's oog viel ook direct op Nathans hot dog's, op een site gelezen dat je die niet mag missen. Bekend om zijn beste hot dog's en THE WORLD-FAMOUS NATHAN'S INTERNATIONAL HOT DOG EATING CONTEST. Met de pas kunnen we nagenoeg overal in en doordat het nog niet zo druk is gaat dat heel snel. De kids rennen van de ene naar de andere attractie. Dan gaat papa mee en soms weten ze zelfs mama over te halen. Olivier is de stoere man. Op de vraag hoe was het, komt telkens de reactie: "saai". Niets is hem te gek, hoe meer het over de kop gaat des te beter voor hem. Tijd voor de lunch en wat zien we daar: Nathans! Vijf hot dog's en een glaasje drinken worden besteld terwijl Natalie met een Amerikaans echtpaar praat die van alles over hun leven in New York vertellen. Daarna nog even een paar attracties voor we het strand en de boulevard bezoeken. Hier lopen we tegen een karaoke aan. Echt hilarisch!!! Echt een uitje waar de incrowd een dagje met eigen meegebrachte stoel voor gaat zitten. En ik maar denken dat onze dames soms niet helemaal zuiver zingen. Dit was echt meer dan vals en zonder enige vorm van schaamte op een stamp volle boulevard. Echt diep respect. Heerlijk om naar te kijken hoe vele karakteristieke Amerikanen volledig uit hun dak gaan. De kinderen vonden het ook wel leuk maar het strand trok toch ook wel. Als echte ooster buren begonnen ze kuilen te graven voor we weer richting de subway wandelden voor de terugreis naar Manhattan. Daar aangekomen nog even de Superdry in voor wat shopping en daarna lekker eten bij de Pasta Lovers. Lekkere grote pizza's en heerlijke pasta. Inmiddels is het donker geworden en zijn we klaar voor een bezoek aan Rockefeller center. Op de bovenste etages (67 t/m 70) is het observatiepunt 'Top of the Rock' gevestigd waar je ook gedurende de donkere uurtjes een verlicht NYC kan aanschouwen. Vanuit Rockefeller center worden door NBC de televisie-uitzendingen verzorgd. Na de security en een paar wachtrijtjes is het uitzicht over de stad prachtig. een mooi einde van een heerlijke dag.

Remco