Day 8

11 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag in de ochtend rustig aan gedaan, aangezien we gister wat laat in bed lagen. Na een lekker ontbijtje en wat chillen op de kamer gaan we richting de metro. Het duurt enige tijd voor de n-lijn arriveert, we stappen in, maar... Na een klein kwartier en wat meldingen blijkt dat er een storing is, waardoor er geen metro verkeer mogelijk is naar Manhattan. Wat een hectiek op en rond het perron, mensen druk bellend, hard pratend, gebarend. Er worden bussen ingezet vanaf het volgende station naar Manhattan, maar wij hebben het idee dat dat erg lang gaat duren. We besluiten met de yellow cab te gaan. Het grappige alleen is dat de eerste taxi een groene blijkt te zijn. Na wat uitleg van de chauffeur blijkt dat de groene taxi's wel mensen mogelijk afzetten in Manhattan maar niet mogen oppikken. Daar hebben ze geen vergunning voor.

Het is erg druk op de weg zoals gebruikelijk en wellicht nog drukker door de metro storing. Na een 20 minuten worden we afgezet voor het Museum of national history. Hier gaan we ons de komende uurtjes wel bezig houden. Wat een groot museum is dat. Wel 5 verdiepingen met op elke verdieping tientallen zalen en ruimten. Een mooi museum dat zeker. Na wat rond te hebben gelopen een kleine stop voor een hotdog en dan vervolgens naar de ruimtes met de dino's. Echt gaaf hoor. We spreken nog een tijdje met een vrijwilliger van het museum. Hij wijst ons op een fosiel van een dino, die enig is in zijn soort omdat deze afdrukken van de huid vertoont tussen de botten waardoor men veel te weten is gekomen over de dino's. Deze schijnen zeer zeldzaam te zijn. Alleen al de manier waarop deze man vertelt, met veel liefde voor zijn vak, prachtig gewoon. Nadat we nog in de ruimte met de immens grote walvis zijn geweest en vervolgens in het luchtvaart deel en natuurlijk in de souvenir winkel, besluiten we lekker naar buiten te gaan. De kids hebben fonteinen gezien en het weer is prachtig.

Al snel hebben we de fonteinen gevonden en rennen ze in hun ondergoed door de verkoelende waterstralen. Wij gaan even heerlijk onderuit op een bankje. Na een heerlijk uurtje chillen worden we abrupt wakker gemaakt door de bewaker die ons, niet vriendelijk, doch dringend verzoekt het park te verlaten en de stoel terug te zetten. We are closing. Ok, dat doen we dan maar.

Dan besluiten we op zoek te gaan naar een lekker restaurantje. We hebben trek en willen het vanavond ook zeker niet te laat maken.

Al snel vinden we een heerlijk restaurant waar we lekker buiten op het terras kunnen zitten. Papa bestelt een heerlijke pasta met kreeft en mama een zalige salade met risotto. De kids een kindermenu, maar de dames een dubbele portie, want ze hebben trek en het smaakt wel erg lekker. De dames willen voor het toetje naar de Starbucks, maar Olivier heeft gezien dat ze Creme Brulee hebben, dus... Al snel zet hij zijn lepel in een heerlijke suikerlaag...mmm. Een mooie dag weer!