Day 1

4 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

De eerste ochtend zeer vroeg wakker, dus rond 7 uur aan het ontbijt. Veel lekkere dingen, heerlijk! Vooral Olivier geniet van al het lekkers! Zelf wafels maken, chocomelk, en een eitje meer heeft hij niet nodig. Gelukkig voor ons ook vers fruit, yoghurt, en bruin brood. Dan op tijd opweg. De metro is op 2 minuten lopen echt super. We kopen een kaart voor 7 dagen. Een hoop herrie hij komt er al aan. Snel instappen en op naar times square. Toch wel bijzonder zo een eerste keer in the Subway en dan boven de grond uitkomen midden op times square. Veel verkeer, grote flitsende reclame borden, yellow cabs, echt zoals je het kent van tv en nu sta je er midden in. We lopen een paar bloks verder en dan staan we op het bekende plein met overal om ons heen grote reclamezuilen, onze Nederlandse trots doutzen prijkt op een groot bord van h&m! De toys u Rus springt al snel in het oog bij Olivier en dus op naar de speelgoed winkel met reuzenrad. Voor de deur vinden we een aantal Disney figuren die graag met onze kids op de foto willen. Beetje naïef gedacht natuurlijk, want het is hun natuurlijk om het geld te doen. Ze laten nog even blijken dat de fooi niet echt genoeg is, dus we doen er nog wat bij. Snel verder de winkel in. Daarna onze new york city pass ophalen en de passen voor de hop on hop off bus. Hier word je wel asn herinnerd, want om de 5 meter krijgen we de vraag of we al kaarten hebben. Zien wij er echt uit als toeristen? Nadat we de kaart gehaald hebben een bezoekje aan de m&m's winkel. Als ze de mega buizen zien gaan ze los en vullen hun zak! Hierna is het tijd voor onze eerste Starbucks koffie en we gaan midden op times square zitten en kijken geamuseerd om ons heen. Dit is het dus! Vervolgens besluiten we de hop on bus te nemen down Town. Dit is gaaf, we passeren het empire state building, the national library, rijden door little italy, Soho, en China Town en we zien al heel van de stad. We vangen nog een glimp op van het Vrijheidsbeeld en kort daarna stappen we uit. Tijd voor wat te eten. Nog wel even lopen voor we een door de familie goedgekeurd tentje hebben gevonden. Het wordt een erg gezellige Italiaan waar het goed eten is. Even schrikken we van de prijs, maar het smaakt verrukkelijk. Dan op zoek naar de metro, want de vermoeidheid is wel aardig toegeslagen. Eenmaal terug in het hotel gaan we even liggen, maar pas rond 8 uur worden we weer wakker. Helaas te laat voor de Night Tour. We maken nog een wandelingetje rondom het hotel en doen nog even een paar boodschapjes zodat we nog een simpel hapje te eten hebben. Dan heerlijk slapen en dromen van die eerste dag en de geweldige dagen die nog gaan komen. Hopelijk worden we morgen ochtend niet zo heel vroeg wakker...