Day 3

6 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Voor het eerst een bewolkte dag in NYC. Goed om de verbrande huid van de eerste 2 dagen hop on hop off wat rust te geven. Omdat we alle hop on hop off routes hebben gehad gebruiken we de dag om de stad nader te verkennen. En waar kan je dat beter dan in het grootste warenhuis ter wereld, Macys. Wat een winkel. Ik dacht eerst wat moet een man hier met 7 verdiepingen dames artikelen, only for the creditcard? Maar er bleken gelukkig ook 7 verdiepingen mannen artikelen te zijn. En natuurlijk mocht de starbuks cafe niet ontbreken. Ondanks mooie affiches met vele kortingen blijkt voor de toerist dat zeer beperkt. Soof scoort een paar mooie gympen en maar weer naar buiten. Paar souvenirwinkels in en dan richting de New York library Een prachtig oud gebouw met schitterende terassen er om heen gesitueerd tussen de wolkenkrabbers. Gebruikelijk tafereel. Je koopt een lunch in een van de delicatesse winkels er om heen en gaat het lekker opknabbelen op het terras. Vervolgens nog een kijkje genomen in de library. Voor de wedstrijd van morgen nog even de Yankees store in voor een gepaste pet. Olivier en Remco slagen. Toch nog even navragen hoe het zit met de tickets die we nog niet hebben ontvangen. Oh, you did not recieve them????? I never heard of "ticket monster". He, I think these people are scammed! De aardige dame ging gelijk bellen en wat bleek de tickets waren vanmiddag gemaild. Mooi snel naar het hotel dan maar. In alle comotie vergeet ik nog mijn camera in de winkel. Dus in een sprint weer terug en er blijken nog eerlijke Amerikanen te zijn.

In het hotel is onze nieuwe (eigenlijke kamer) gereed. Een heerlijke grote kamer echt super. We frissen ons wat op en gaan nog even naar de receptie van het 1 jarig bestaan van het hotel voordat we ons gereed maken voor het door het hotel aangeboden dinner bij een Italiaan (omdat we de eerste dagen niet de bestelde kamer hadden). We worden opgehaald door een limousine die ons na er drie keer voorbij gereden te zijn toch afzet. De manager gaf aan dat het een heel goed restaurant zou zijn. We worden inderdaad positief verrast. Het heeft meer weg van een sterren restaurant dan van een gemiddelde Italiaan. Binnen een paar tafels bezet door zakenlui en we zitten nog niet of er zwermen 4 obers om ons heen. Kids vragen zich af waarom dat is en die man alemaal staat te vertellen. Het volledige menu aan specialiteiten wordt toegelicht waarvan de kids niets en wij maar een deel mee kregen. De langoustines worden getoond en die hebben we dan ook maar gekozen. Een lekker flesje Russische Chardonnay besteld. Olivier engszins teleurgesteld dat er niet gewoon pizza salami was. Eten was perfect en de kids hebben zich goed vermaakt met kaarten  en af en toe een hapje. Etentje afgesloten met een geflambeerde peer in grand marier en een huisgestookte likeur. Lekker om de rekening niet te hoeven betalen en weer naar het hotel te worden gebracht voor een broodnodige nacht slaap. Remco

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. At Verschoor:
    7 mei 2015
    Leuk dat jullie in Macys zijn geweest, een heel oud warenhuis dat voor de oorlog al bestond en waar mijn vader nog heft gewinkeld. Hier gaat alles goed na een drukke tijd met bezoek en loges op de Boterbloem. Het signaal op de camping is nu wat beter dus kunnen we jullie belevenissen iedere dag volgen, Groetjes At en Elly
  2. Annemarie:
    11 mei 2015
    Leuk jullie verhalen te lezen, nog heel veel plezier de komende week in "the Big Apple":-)