Dag 12, Hue en strand

24 juli 2018 - Hue, Vietnam

Vandaag gaan we de tempels, pagoda en het koninklijk paleis bezoeken met een privé chauffeur, onze eigenaar van de home stay. Eerst even face timen met opa want die is jarig vandaag. Hij staat op het punt om naar Schiphol te gaan. We zingen hem en de rest van de buurt misschien ook even wakker. Dan naar beneden voor een ontbijtje. Een vers broodje met gebakken ei en verse jus. Dat gaat er goed in. Met liefde klaargemaakt. We vertrekken richting de eerste stop tomb du loc. We wandelen een prachtige tuin binnen met bouwwerken en in het midden een water vol met lelies. Daar is  een prachtig decor voor een Vietnamees fotomomentje, twee dames en 2 heren hebben een uitgebreide fotosessie en willen ook graag de kids erbij op de foto. Ze komen uit Ho Chi Min en begrijpen niet echt waar wij vandaan komen, uiteindelijk lijkt er iets van Londen uit te komen en daar laten we het dan maar bij. Dan op weg naar de pagoda, een soort kerk waar je kunt bidden. Hier is het erg druk en voornamelijk warm, echt heel warm. We komen het Nederlandse gezin uit de trein tegen en wisselen nog even wat indrukken uit. Dan weer verder naar de citadel met de paleizen. We vragen de chauffeur om even om te rijden naar de supermarkt en halen daar nog wat stokbrood met kaas. De citadel is een bijzonder plaats met vele tuinen en vertrekken, de koningen en keizers met hun concubines hadden het zo slecht nog niet. Eenmaal buiten komt onze chauffeur weer aanrijden en gaan we even terug naar de homestay om te relaxen. Rem en ik lopen nog even het stadje in voor een drankje en dan heeft Sophie geregeld dat we nog even naar het strand gaan. De moeder van de Eigenaar (die vloeiend Frans zou spreken 😂 maar wel Engels) en haar man gaan mee en na een kort ritje duiken we in een prachtig schone zee met stevige golven bij zonsondergang. Wat een heerlijke afkoeling na zo een hete dag. We douchen even lekker tussen de krabben, garnalen en inktvissen, leuk hè fleur, en weer terug. We hebben inmiddels wel trek. ‘S avonds lekker eten op het pleintje in een ander tentje. Ook doen we nog even een spelletje aan tafel, tot verbazing van de bediening. Trusten Hue!