Day 13, transfer Hue naar Hoi an

25 juli 2018 - Hoi An, Vietnam

Vandaag rustig opgestaan en ontbeten in Sala homestay. Na het ontbijt de tassen pakken voor ons vertrek per bus naar Hoi an. We kijken terug op een kort maar mooi verblijf in Hue, echt de moeite waard. Met alle bepakking wachten we in de lobby op onze bus. We kopen nog wat proviand en rekenen af. Dan komt er een haastige scooterrijder (de verkenner blijkbaar) ons vertellen dat we aan de weg moeten klaar staan. Dat doen we nadat we afscheid hebben genomen van onze gastvrouw. Bij aankomst van een klein busje worden we rap tempo ingeladen en naar een verzamelpunt getransporteerd. Al daar aangekomen worden we overgeladen in de grote slaapbus. Zonder enig welkom of toelichting racen we de stad uit. Wat we daarna mee hebben gemaakt doet ons nu overwegen ons reisschema aan te passen en het bustransport op risicovolle wegen te doen reduceren. Ik denk dat ik mij naast Max Verstappen nog veiliger zou hebben gevoelt. Wat een idioot die chauffeur! Continu toeteren en inhalen met grote snelheid op de andere weghelft. Wanneer er een tegeligger ons tegemoet reed perste hij zich er met een slinger weer tussen. We hielden ons maar vast aan de reactie van de meeste van onze mede passagiers die dit blijkbaar gewent waren. Gelukkig hebben de kids er niets van meegekregen. Bij aankomst in Hoi an werden we er net zo snel weer uitgegooid als dat we er ingegooid waren. Buiten telden we onze bagage en hingen we om voor een wandeling van ongeveer 2,5 km naar ons vakantiehuisje. Olivier had nog geopperd om zijn vakantie geld in te zetten voor een taxi 😀 maar het werd lopen en dat ging prima. We liepen nog langs een voetbalveld met veel herrie en publiek waaronder een Buffalo. Ik denk als Olivier had meegedaan dat hij direct was weggekocht bij SG Nootdorp. Bij aankomst in ons vakantie parkje (10 bungalows) viel ons direct de prachtige plantengroei op. De eigenaar had tuinieren als hobby en het was een tropische bloemenzee. Na wat onduidelijkheid over onze boeking kregen we onze bungalow. Dat bleek een dubbele te zijn dus enorm groot. Met 4 slaapvertrekken en 4 badkamers. We blijven hier 5 nachten dus dat hebben we voor de laatste 3 maar iets teruggeschroefd. De kids doken direct het zwembad in op 10 meter van onze bungalow en wij er snel achteraan, heerlijk na zo’n warme dag. Inmiddels kregen we door dat Oof en Mel ook in toen waren gearriveerd. Dus in ons restaurantje maar gevraagd of er 6 konden aanschuiven. Natuurlijk het standaard antwoord: yes, no problem. Na het inschakelen van wat hulptroepen hebben we heerlijk met z’n alle gegeten en de kids gezwommen. Wederom weer een bijzondere dag eindigend in een prachtig paradijsje.

Remco

1. Dolf van der Haar:
    26 juli 2018
    gelukkig kunnen jullie het nog navertellen