Day 17, een dagje rust

29 juli 2018 - Hoi An, Vietnam

Vandaag lekker uitgeslapen en afgesproken een dagje rust te houden en te genieten van ons prachtige onderkomen. Dat blijkt een goede keuze want het belooft een warme en zonnige dag te worden. Dus lekker genieten van het zwembad en de tuin die vol in bloei staat met de meest prachtige orchideeën. Bij het schrijven van deze blog vallen de bloemen letterlijk op me. We ontbijten gezamenlijk rond 9.30 uur en dan gaan de kids chillen (zwemmen, kaarten en de iPad). Bij het ontbijt zit er een man tegenover ons met een hele lange baard. Olivier en Sophie vinden dat papa zich gewoon elke dag moet scheren en spreken mij daar hier regelmatig op aan. Olivier merkt dan ook op tijdens het ontbijt: kijk pap dat krijg je ervan als je je niet scheert 🤮. Natalie heeft inmiddels de treinreis Naat het zuiden weten te regelen. Dat was nog geen gemakkelijke opgave want alle zit vol. Het beste was nog een zit plaats maar dan welk de luxe versie, softeseats. Maar voor een nachtelijke treinreis van meer dan 12 uur mag dat ook wel. Naat en ik gaan het stadje in. Een paar boeddhistische tempels, de oude stad en een mooie brug. We fietsen nog wat door straatjes achter het centrum en zien het echte leven van de Vietnameese hier ter plaatsen er aan toe gaat. Na een heerlijke bak cappuccino en café latte zetten we de shop orientatiefase om in de realisatiefase. Doordat we na eergisteren nu ongeveer wisten wat de bodemprijzen waren konden we snel zaken doen. Sportjasje voor Remco, tasje voor Naat en een portemonnee/tasje/shirts voor de kids. Bij terugkomst gaan we lekker zwemmen en van de zon genieten. Natalie en Fleur halen tussen de middag lekkere broodjes bij madame Khanh. We spelen nog een spelletje in ons eigen restaurantje. Vreemd dat alle lichten uit zijn en er niemand is? Dan doen we zelf maar even de lichten aan. Even later komt een van de dames aan. Het restaurant blijkt dicht te zijn vandaag maar een drankje kan natuurlijk altijd. Natalie regelt gelijk nog even de taxi naar de trein dinsdag, de was voor de nodige schone onderbroeken/shirts en de kookworkshop van morgen. Omdat Natalie gelezen had dat we de specialiteit van het restaurant Nhan’s kitchen van gisteren per abuis hadden gemist gaan we nog maar een keer terug. De pizza’s zijn hier goed dus kiezen de kids daar weer voor. Natalie en ik gaan nu voor de white rose, tofu en chicken in claypot. Wederom smaakte het eten heerlijk tussen een spelletje dobbelen door. Ik wilde by card betalen maar dat kon niet. Geen probleem neem de bon maar mee en kom morgen maar terug om te betalen. Waar maak je dat nu nog mee tegenwoordig👍. Teruggekomen bij ons huisje gaan Sophie en Olivier nog even voor een avond duik in het zwembad en langzaam vallen we allen weer in een diepe 💤💤💤💤💤💤💤

Remco