Day 20, aankomst in Mui Ne

1 augustus 2018 - Mui Ne, Vietnam

De treinreis vervolgt zich en Olivier, Fleur en Natalie hebben best aardig geslapen. Sophie zegt van niet maar de foto’s bewijzen het tegendeel 😂. Ik wist van gekkigheid niet meer hoe ik moest zitten en heb maar een sudoku gespeeld en verder gelezen in het leven van Astrid Holleeder, je weet wel de zus van die man met die scooter waar ze er hier zoveel van hebben. Uiteindelijk heb ik een doekie over me heen getrokken en ben lekker tegen de Vietnamees naast mij aan gekropen 😉 om toch ook de slaap te vatten. Toen we allemaal weer wakker waren werd de hele ochtend gekenmerkt door verschillende warme “rijst tafeltjes” die langs kwamen. Zoals gezegd beperkten wij ons tot de meegenomen etenswaar. Langzaam maakten wij ons op voor de landing op het station van Binh Thuan. We checkten regelmatig met ons kaartje of we nog op de goede weg waren maar dat kon niet voorkomen dat weer het inmiddels bekende tafereel zich afspeelde. Een van de hele vele medewerkers meldde ons dat we ons klaar moesten maken. Wij staan volledig bepakt in het gangpad klaar en hij komt vertellen dat het nog een half uurtje is 😡. Bij aankomst bleek het Perron iets te kort waardoor we met de zware bepakking een iets te hoge uitstap hadden en vervolgens zo’n 200 meter over het spoor moesten lopen. Ruim voor wij het perron konden bereiken werden we al belaagd door een menigte van taxichauffeurs die allemaal een ritje aanboden. Eerst een veilige hoek uitgekozen en de overwegend mannen die al aan onze tassen stonden te trekken van ons afgeduwd. Na een toets wat een redelijke prijs zou zijn met 1 afgesproken om ons voor 450 VMD naar ons hotel te brengen. Wij hadden €16,- voor een rit van 40 km met de vermoeidheid in ons er graag voor over. Daarna ontstond er een mooi toneelspel. De taxichauffeur die ons als eerste aansprak vond dat hij recht had op ons als klant. Er ontstond een heftige woordenwisseling waarmee iedereen zich bemoeide tot de lokale politiecommandant aan toe. Wij konden heerlijk achterover dit schouwspel aanschouwen. Uiteindelijk kreeg de eerste ons als klant. Naat maakte handig gebruik van de situatie door te zeggen dat we al een deal hadden voor 400 VMD. Na wat overleg was dat accoord. De taxi bracht ons in 40 minuten naar ons volgende hotel, Mui Ne Hills Bliss te Mui Ne. Dit hotel hadden we voor 1 nacht bij geboekt omdat we Da Lat hebben over geslagen. De rest van de dag gezwommen en een beetje bijgeslapen. ‘s avonds het dorpje verkend en gegeten bij het prachtig Mia resort aan de kust met alles wat je in de folders ziet: palmbomen, verlicht zwembad, kaarsen en een prachtig bijgehouden tuin. Olivier was toch nog niet helemaal top en is na 2 happen van zijn hamburger in slaap gevallen in een lichtstoel bij het zwembad. Bij terugkomst in het hotel volgende wij hem ook snel in de slaapstand. Welkom Mui Ne!

1. At Verschoor:
    3 augustus 2018
    Olivier wordt al een echte wereldreiziger, kan overal slapen. Gr.