Day 21, Mui Ne Full Moon aan zee

2 augustus 2018 - Mui Ne, Vietnam

We worden wakker na een goede lange nacht, even goed bijslapen van de nachttrein. Als ik het balkon op loop om 8 uur zie ik de zee en een strak blauwe lucht. Een mooie basis om naar onze strand villa te gaan. De kids hebben we beloofd dat ze uit konden slapen dus ik ga met Remco even een wandeling maken om de buurt en ons huisje te ontdekken. Een hele andere omgeving hier aan de zee in het zuiden, het is erg schoon, er waait een lekker windje dus het is goed uit te houden in de zon, het is veel rustiger en de mensen zijn ook wat meer in de relax en chill stand. We lopen een stuk langs de zee en die is woest met pittige golven. Later horen we dat door de tyfoon van 10 dagen geleden er een stuk strand is ingenomen door het water en het water er nu ook wat donkerder uitziet. Als we aankomen bij ons nieuwe resort kan dat onze goedkeuring wegdragen,  heerlijk zwembad, strandbedjes en weer vriendelijke mensen. We gaan terug naar de kids en die zitten al klaar voor het ontbijt (Fleur had via de app al laten weten dat we te laat waren🤨). We raken aan de praat met Erik, de eigenaar, een vriendelijke Belg die hier in Mui Ne begonnen is met een hostel en nu een viertal hotels runt. Erik vertelt dat hij eerst bij een staal bedrijf werkte en verantwoordelijk was voor Azie maar zich dat niet zijn hele leven zag doen. Hij heeft nu een hotel speciaal voor backpackers, een budget hotel, appartementen en een gewoon hotel waar wij zitten. Er zitten met name jongeren en er heerst een relaxte stemming. We horen in korte tijd een heleboel over dit backpackers oord en begrijpen ook waarom dit zo geliefd is bij jongeren. Het was ooit bedoeld om een mega oord te worden net als Nha Trang, maar daar is het eigenlijk te klein voor en het wordt veel gebruikt om te kiten en dat vinden de andere strand gasten niet altijd prettig. Nu zie je af en toe een kite surfer want het is buiten het seizoen. Het is hier vrijwel altijd mooi weer en het massa toerisme blijft weg. Hij heeft hier slim gebruik van gemaakt en heeft een aantal hotels met leuke prijzen en een goede sfeer. Een ander voordeel is dat hij aan de andere kant van de straat zit, waardoor hij ook nog even kan blijven. De resorts aan het strand zullen op den duur steeds meer door de zee worden opgeslokt. Gek idee eigenlijk als je ziet wat er allemaal staat. Door het Leuke gesprek en zijn manier van een hotel runnen die ons wel aanspreekt boeken we via dit hotel nog een tourtje naar de witte en rode zandduinen en de fairy stream. Ook boeken we bij hem een privé taxi bus voor de reis naar Ho Chi Min city. Voor ons geen bussen en treinen meer. Zo dat is geregeld nu in de relax modus. Hij regelt twee mannen met motors die onze spullen inclusief kinderen naar ons volgende plekje brengen. Remco en ik lopen en het laatste stukje besluit ik ook nog even achterop de motor te gaan. Olivier vindt het wel cool zo achterop, alles beter dan lopen. Eenmaal aangekomen bij onze villa weten we niet wat we zien, enorm groot en heerlijke grote bedden. Hier houden we het wel even uit. We genieten van het zwembad, doen nog wat aankopen bij een leuk winkeltje in de straat en ’s avonds belanden we bij een Mexicaan. En dan terug in ons bedje vallen we in slaap bij het ruisen van de zee. Bonne nuit Mui Ne!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. At Verschoor:
    4 augustus 2018
    Geen helm op zeker, gelukkig weer veilig in een fijn hotel. Hier zeer heet, Olaf en kids net bij ons op de camping aangekomen. Groetjes van allemaal